Staden

Måluppfyllelse av de bindande målen

Av de bindande verksamhetsmålen uppnåddes 51 procent. Den fortsatta coronapandemin har framför allt hindrat uppnåendet av fostrans- och utbildningssektorns respektive social- och hälsovårdssektorns mål.
Läs mer om uppnåendet av de bindande målen för 2021 ›

Utvärdering av rekommendationernas effekter

Revisionsnämndens rekommendationer 2018 ledde oftast till åtgärder.
Läs mer om hur rekommendationerna genomförts ›

Uppfyllelse av de bindande målen

Av de bindande verksamhetsmålen uppfylldes 56 procent. Målen uppfylldes bäst i centralförvaltningen och stadsmiljösektorn.
Läs mer om hur de bindande verksamhetsmålen uppfyllts ›

Uppfyllelse av de bindande målen

De bindande verksamhetsmålen uppnåddes bäst inom fostrans- och utbildningssektorn samt inom centralförvaltningen.
Läs mer om hur de bindande verksamhetsmålen uppfyllts ›

Kvaliteten på de digitala e-tjänsterna

Kvaliteten på Helsingfors digitala e-tjänster är huvudsakligen bra, då den jämförs med de nationella kvalitetskriterierna för digitala e-tjänster. Tjänsternas sökbarhet och smidighet behöver dock utvecklas.
Läs mer om kvaliteten på de digitala e-tjänsterna ›

Stadskansliets, borgmästarens och biträdande borgmästarnas styrning till sektorerna

I och med det nya ledarskapssystemet och den nya sektormodellen har stadshelhetens styrbarhet förbättrats. Samtidigt har styrningen blivit mer splittrad och det har uppstått oklarheter om vem som styr vad.
Läs mer om utvärdering av ledarskapssystemet ›

Utvärdering av rekommendationernas effekter

De rekommendationer revisionsnämnden gav år 2017 ledde till åtgärder, med undantag för rekommendationerna om dubbelroller i ägarstyrningen.
Läs mer om hur rekommendationerna genomförts ›