Affärsverket servicecentralen
Genomförande av produktivitetshöjande reformer
Planeringen och genomförandet av produktivitets- och effektivitetshöjande reformer enligt stadsstrategin 2021–2025 hade inletts inom sektorer och affärsverk. Inom stadsmiljösektorn och affärsverket byggtjänsten Stara hade man systematiskt genomfört åtgärderna enligt åtgärdsprogrammet som ökar produktiviteten och uppnått de eftersträvade effekterna.
Läs mer om genomförandet av produktivitetshöjande reformer ›
Rekommendationernas effekt
I 96 procent av rekommendationerna i revisionsnämndens utvärderingsberättelse för år 2022 hade man vidtagit åtgärder.
Läs mer om effekterna av rekommendationerna i utvärderingsberättelsen för år 2022 ›
2024LedarskapStadenFostrans- och utbildningssektornTrafikverks (HST)Social-, hälsovårds- och räddningssektornStadskanslietStadsmiljösektornKultur- och fritidssektornAffärsverket servicecentralenRäddningsverketAffärsverket byggtjänsten (Stara)Affärsverket ekonomiförvaltningstjänstenAffärsverket företagshälsan
Uppfyllandet av de bindande målen
58 procent av de bindande verksamhetsmålen i budgeten för 2023 och 60 procent av deras mätare uppfylldes.
Läs mer om måluppfyllelsen för de bindande målen ›
StadskanslietAffärsverket ekonomiförvaltningstjänstenKultur- och fritidssektornAffärsverket företagshälsan
Affärsverket servicecentralen
Affärsverket byggtjänsten (Stara)StadsmiljösektornFostrans- och utbildningssektornRäddningsverketSocial- och hälsovårdssektornSocial-, hälsovårds- och räddningssektornTrafikverks (HST)